Restaurant China House, Vejle

I lørdags var min kæreste og jeg ude og spise på en restaurant i Vejle.

Jeg er glad for at spise ude, men det kan godt blive lidt for dyrt i længden, derfor var jeg inde og bestille et gavekort på Just-half-price.com til denne restaurant. Det lød på 5 retters middag for 2 personer til 179,-, og det må man jo sige, faktisk er en god pris tænkte jeg.


Det første indtryk vi fik, da vi kom ind i restauranten var, at den var meget lille og hyggelig. Der er ikke den typiske friture lugt, men en dejlig duft af workmad. Vi havde bestilt bord forinden bare i tilfældet af, at de havde travlt. Vores tjener sød og under hele aftenen gjorde hun alt, så vi kunne føle os velkommen og glade. Der var en stille musik i baggrunden, og rundt omkring os hang der store billeder af forskellige steder i kina skåret i af træ og malet med broze. Virkelig flot!

Vi startede ud med en enkelt suppe med en masse grønsager i. Både min kæreste og jeg, var positivt overrasket over hvor meget smag suppen faktisk indeholdte, en anelse for sød, men ikke dårligt. Jeg havde tilføjet lidt salt og lidt peber. men det er jo kun efter min smag.

Vores anden ret var hvad frygtede mig aller mest. Friturestegte ting og sager. Jeg vil gerne sige, at jeg har været ude og spise på mange kinesiske/vietnamesiske restauranter, og jeg hader alt der har med indbagte ting at gøre. Det eneste positive her, var salaten og den indbagte kylling. Alt andet på den på den tallerken var en skuffelse. De indbagte kylling var sprøde og luftige. De små forårsruller var bare nogle, som er købt i pakker med grønsager i. Den store forårsrulle var tør og kedeligt. Der var en masse oksekød i den ene side af rullen og blandet med kål som lå i den anden side af rullen. Ikke en af de retter jeg ville bestille igen.


Work mad. Mit yngslings. Her var der noget for hver en smag, både for min kæreste og jeg. Vi fik en tallerken med kylling og lemongrass og den anden var med oskekød. Selvom jeg hældte mere til kyllinge side, så var oskekødet utroligt mørt og godt. Kyllinge worken havde en smag af lemongrass, og jeg elsker lemongrass! ved siden af kom der en lille skål med ris. Igen efter noget tid kom vores søde tjener, for at spørge om vi skulle have mere ris. Men vi var begge meget mætte, at vi ikke bad om mere ris. Sådan en skål ris var nok til at mætte 2 personer. Hold da op. Disse to tallerkener gælder for 2 retter, så vi har faktisk allerede spist 4 retter. 

Eftersom vi kun havde spist 4 retter, forventede vi jo at få en sidste ret i form af en dessert. Men efter lang tid kom vores tjener ikke længere til vores bord, og det undrede os lidt. Jeg overvejede at gå op, for at sige til hende at vi havde bestilt en 5 retteres menu og ikke en 4, men jeg slog lige et hurtigt blik på min kæreste, og kunne se på ham, at han slet ikke kunne spise mere. Derfor valgte vi, at betale og gå. Under betalingen fik vi os en lille snak med vores tjener, hun spurgte hvor vi var fra og hvor vi boede. Og gav os enda rabat for de sodavand og vand vi havde købt til maden. Virkelig god betjening.


Betjeningen: ★★★
Maden:★★
Miljø:★★★★
Indsendt af : Jenny L.
0 Comments

Ingen kommentarer:

Send en kommentar